Terima kasih jadi suamiku biarpun tidak lama, tunggu aku ‘di sana’ – Coretan pilu isteri pramugara

0
265


SEBAGAI Pramugari Aldha Refa sememangnya mengetahui tidak mungkin suaminya, Okky Bisma akan terselamat apabila pesawat Sriwijaya Air terhempas di Kepulauan Seribu, Jakarta namun dia tetap berharap keajaiban berlaku agar lelaki kesayangannya itu yang bertugas sebagai Pramugara pulang ke pangkuan dalam keadaan selamat.

Tetapi semalam, Refa harus menerima hakikat, wanita itu perlu redha apabila suami yang dinikahinya setahun lalu disahkan terkorban.

Tiada apa lagi yang mampu dilakukan oleh Refa. Dia hanya berdoa kesejahteraan roh suaminya. Instagram menjadi tempat meluahkan isi hati bagi mengenang saat-saat indah bersama, biarpun hanya sempat menjadi pasangan suami isteri dalam tempoh cukup singkat.

BACA JUGA: Luahan hati isteri pramugara Sriwijaya Air: ‘’Suamiku, kamu pasti boleh bertahan’’

Refa mencoretkan bagaimana dia sangat bersyukur kerana dinikahi oleh Okky pada 22 Ogos 2019. Refa menggambarkan Okky adalah sosok suami yang cukup menyayanginya. ‘Sayang, Pih, Apih’ adalah panggilan manja antara mereka.

“Yaa Allah Pihh aku bersyukur banget (sangat) Pih jadi isteri kamu…beruntung banget punya kamu Pih …Allah Maha Baik temuin (menemukan) aku sama kamu, yang nurutin (mengikut kemahuan) aku terus (sentiasa), manjain (memanjakan) aku terus, gak (tidak) pernah sama sekali nyakitin (menyakiti) aku buat marah aku…Baikk banget sama aku isengmu (guraumu) jailmu (usikanmu) ketawamu lawakmu sayang..”.

“Di saat (ketika) kamu main (bertemu) sama temen2mu di manapun itu kamu selalu bawa aku, gak (tidak) pernah mau ninggalin (meninggalkan) aku di rumah sendiri (sendirian), di saat temen2mu yang lain ga ada yang bawa istrinya.

‘Tapi kamu yang selalu bawa aku, ga (tak) pernah malu km (kamu) bawa2 aku main sama temen2mu…Aku terbang landing jam 2 subuh kamu masakin (menjerang) air hangat untuk aku mandi, beliin (belikan) makan aku…Aku ga (tak) bisa masak dan mencoba untuk masak meskipun ga (tak) enak kamu ga pernah komplain…”

“Tenang ya sayangku di sana .. tunggu istrimu ini di surga .. kmrn (semalam) aku yg nunggu kamu di sini , sekarang km (kamu) yg nunggu aku di sana.. tetep (tetap) jagain (jaga) aku ya sayang.. Trimakasih udah (sudah) jadi suami sempurna buat aku selama di dunia meskipun masih seumur jagung .. I love you sayang .. Khususon (khusus untuk) Okky Bisma bin Supeno Hendy Kiswanto Alfatihah ……..’’.

Beberapa jam sebelum itu, Refa yang dimaklumkan bahawa jenazah suaminya sudah dikenalpasti, mencoretkan, “Innalillahi wainnaillaihi roji’un. Suamiku sayang…Suamiku sholeh…Suamiku super baik…Surga (syurga) tempatmu sayang..Sampai ke temu lagi sayang. InsAllah Amih ikhlas Pih. Tenang ya sayang. Khusnul khotimah. I love you suamiku sayang.”