SETELAH kejayaan mereka dengan lagu Arti Untuk Cinta, penyanyi Arsy Widianto dan Tiara Andini sekali lagi muncul dengan single kedua berjudul Memilih Aku.

Memilih Aku yang merupakan hasil ciptaan Yovie Widianto itu turut dijadikan lagu tema Telkomsel. Kedua-duanya bersyukur dan bangga atas penghormatan yang diberikan.

Lagu tema terbabit mendapat sambutan positif daripada pendengar meskipun baharu dilancarkan. Justeru itu, Universal Music Indonesia memutuskan untuk menjadikan Memilih Aku sebagai single agar masyarakat umum akan dapat menikmatinya.

Dalam versi lagu tema baru Telkomsel, Memilih Aku disertai dengan akustik piano dan orkestra sepenuhnya. Ia digambarkan dengan cara yang lebih hebat sebagai simbol perjuangan dan usaha mereka dalam mendapatkan kepercayaan, di samping menegakkan nilai kesetiaan.

Komposisi susunan dalam versi lagu tema diselaraskan dengan konsep baru Telkomsel yang menukar logo, membuktikan komitmen Telkomsel untuk membuka peluang baru dan menjaga hubungan dengan pelanggannya sambil terus beradaptasi agar sentiasa membuat perubahan seiring dengan perkembangan era.

Sementara itu, versi Memilih Aku yang dilancarkan secara rasmi sebagai single baru oleh Arsy dan Tiara pada 10 September lalu, ia disertai dengan sentuhan piano dan irama elektrik tetapi masih dilengkapi dengan orkestra tali di bahagian klimaksnya untuk menyampaikan perasaan yang lebih dramatik kepada pendengar.

Menurut Arsy, kisah dalam Memilih Aku menggambarkan kesetiaan adalah satu nilai terindah dalam cinta. Walaupun dipisahkan oleh jarak, ruang, dan waktu, watak protagonis dalam kisah ini tetap setia kepada satu sama lain.

“Tiara dan saya berusaha menyampaikan lagu ini dengan jujur ​​dan ikhlas sehingga emosi yang digambarkan oleh lirik dapat sampai ke hati pendengar terutama mereka yang benar-benar dapat menjiwai kisah lagu ini.

“Dari segi proses produksi, single Memilih Aku agak unik dan berbeza daripada yang lain kerana dilakukan ketika pandemik yang membuatkan aktiviti pergerakan terbatas.

“Selain sesi rakaman vokal, proses produksi dilakukan dari rumah kami dengan bantuan teknologi untuk koordinasi,” katanya.

Dengan pelancaran single Memilih Aku itu, Arsy dan Tiara berharap dapat menyebarkan mesej tentang keindahan dedikasi, kesetiaan, dan kepercayaan terutama bagi mereka yang menjalinkan hubungan jarak jauh.

“Kami berharap lebih ramai pendengar akan dapat menikmati lagu ini dan memberi kesan positif kepada kehidupan harian mereka. Lagu ini juga dapat menggambarkan perasaan mereka yang sedang bercinta agar mereka tetap bahagia,” ujar Tiara.