Dia adalah seorang penjawat awam, namun cara gadis ini bersolek untuk ke tempat kerja menarik perhatian netizen di Indonesia.

Ia kerana gadis di Riau ini menampilkan diri bagaikan patung barbie dan videonya yang dimuatnaik dalam akaun [email protected] Yuni_yasminebutiq tular dalam media sosial.

Video itu memaparkan gadis itu dalam pelbagai gaya dengan memakai seragam penjawat awam. Antara dia bergaya di dalam sebuah kereta.

Portal Riau.suara.com melaporkan, wajah gadis tersebut penuh dengan solekan termasuk kening matanya lentik dan bibir merah membuatnya dia kelihatan cukup cantik.

Bagaimanapun netizen menganggap wanita itu berlebihan, apatah lagi dia cuba menyesuaikan warna tudungnya dengan seragam penjawat awam sehingga hijab itu kelihatan seperti rambut.

Ia belum lagi mengambil kira aksesori emas yang menghiasi tubuhnya. Mulai dari anting-anting, gelang di kedua-dua tangannya dan cincin.

Sebenarnya itu bukanlah video pertama dia bersolek sedemikian, hampir setiap hari dia bergaya begitu dengan tudung bergantian warna.

Video itu sudah ditonton sebanyak 1.4 juta kali dan mendapat pelbagai respons daripada netizen.

“Mba ASN (kakitangan awam negeri) kan? Emang (memang) nggak (tak) telat (lewat) ngantor (ke pejabat) kalau dandannya kayak (cara) gitu? Bisa (boleh) selesain (selesai) kerjaannya dengan baik kan, mba? ” kata @TikhaAzhyla.

“Aku mikir (fikir) ya, fingerprint (daftar masuk kerja) jam 07.15 pagi paling lambat, terus (jadi) bikin (pakai) jilbab sama makeupnya (solekan) jam berapa, bangun jam berapa, serius nanya (tanya),” kata @HartaTahtaChila.

‘’Dah hampir 19 tahun ku kerja, nggak (tak) pernah liat (lihat) teman sekantor (sepejabat) ataupun teman instansi (agensi ) lain modelnya gini,” komen @ImaTembandjobu.